Na czas trwania pandemii poniższe zajęcia zostają zawieszone
(sprawdź aktualną ofertę dydaktyczną)
Aktualnie pracujemy nad rozbudową infrastruktury i oferty edukacyjnej dla dzieci i młodzieży. W ofercie znajdą się rozbudowane zajęcia, obejmujące prelekcje, pokazy, wycieczki po Ogrodzie, gry i zabawy terenowe oraz warsztaty plastyczne. Pierwsze spośród nowych tematów już się pojawiły. Zapraszamy do śledzenia zmian na stronie i na naszym profilu na facebooku. Więcej nowych zajęć edukacyjnych wkrótce!
Legenda
zajęcia dedykowane dzieciom przedszkolnym i szkolnym z klas I-III |
zajęcia dedykowane dzieciom szkolnym z klas IV-VIII |
zajęcia dedykowane młodzieży ze szkół średnich |
Zajęcia złożone (czas trwania 2 h 15 min., cena: 20 zł/os, grupa min. 10 osób)
|
|||||
Lp.
|
Tytuł
|
Preferowane miesiące |
Typ zajęć
|
Dla kogo?
|
Opis
|
1.
|
Woda jako środowisko życia
|
maj - wrzesień
|
praca plastyczna + wodne warsztaty (doświadczenia) + wycieczka
|
przedszkole, szkoła podstawowa klasy I - III
|
Woda. Potężny żywioł i niezbędny do życia składnik ekosystemów. Życiodajna siła, inspiracja dla fotografów i artystów, i miejsce życia wielu organizmów żywych. Jak przystosowały się one do życia w tak specyficznym środowisku? Jak to się dzieje, że kaczka nie moknie, a kormoran suszy pióra po każdym nurkowaniu? W jaki sposób nartniki ślizgają się po powierzchni wody? I dlaczego w ogóle woda jest nam tak potrzebna do życia? Podczas zajęć wzbogaconych w doświadczenia postaramy się zgłębić te i inne wodne tajemnice. Natomiast podczas części terenowej spróbujemy wypatrzeć mieszkające w wodzie i pod wodą zwierzęta oraz przyjrzeć się wodnym roślinom, które można spotkać w Ogrodzie.
|
2.
|
Woda jako środowisko życia
|
maj - wrzesień
|
wodne warsztaty (doświadczenia) + wycieczka
|
szkoła podstawowa klasy IV - VIII
|
Woda. Potężny żywioł i niezbędny do życia składnik ekosystemów. Życiodajna siła, inspiracja dla fotografów i artystów, i miejsce życia wielu organizmów żywych. Skąd woda bierze się w środowisku? Jak organizmy żywe przystosowały się do życia w wodzie? Jak to się dzieje, że kaczka nie moknie, a kormoran suszy pióra po każdym nurkowaniu? W jaki sposób nartniki ślizgają się po powierzchni wody? I dlaczego w ogóle woda jest nam tak potrzebna do życia? Podczas zajęć wzbogaconych w doświadczenia postaramy się zgłębić te i wiele innych wodnych tajemnic. Natomiast podczas części terenowej spróbujemy wypatrzeć mieszkające w wodzie i pod wodą zwierzęta oraz przyjrzeć się wodnym roślinom, które można spotkać w Ogrodzie.
|
3.
|
Tajemnice zapylania
|
maj - wrzesień
|
prelekcja + wycieczka + praca z binokularem
|
szkoła podstawowa klasy IV - VIII
|
Czy zastanawialiście się kiedyś dla kogo kwitną kwiaty? Nie jest to wytwór dedykowany naszym doznaniom estetycznym, lecz przystosowanie roślin. Do czego? Do bycia zapylonymi przez zwierzęta. Podczas trzyczęściowych zajęć zagłębimy się w tematykę związku pomiędzy roślinami a zapylającymi je zwierzętami – zapylaczami i udamy się na poszukiwania przedstawicieli różnych typów kwiatów na terenie Ogrodu. Rozejrzymy się także za polskimi zapylaczami i zastanowimy, jak wyglądałby świat bez zapylaczy…
|
Wypełnij formularz zgłoszeniowy!